SEO: Μάθε τα σημεία προσοχής και το γιατί!

No Comments

Ας αρχίσουμε με τα γεγονότα. Ο καθένας σήμερα μπορεί να κατασκευάσει μία ιστοσελίδα, μόνος του μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγο προσωπικός χρόνος, ενώ δεν απαιτείται πλέον να έχεις “μεγάλο” – “σοβαρό” επίπεδο γνώσεων για την ανάπτυξη του δικό σου website, εφόσον πλέον υπάρχουν αμέτρητα “εργαλεία” για να σε βοηθήσουν να το στήσεις και να το προσαρμόσεις και εικαστικά.

Αλλά είναι αυτός ο πραγματικός σκοπός μία ιστοσελίδας;

 

ΌΧΙ… Θα απαντούσαν οι περισσότεροι και θα είχαν και δίκιο, αφού ο πραγματικός σκοπός μιας ιστοσελίδας, είναι να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο τις δικής σου δουλειάς. Είτε αυτό είναι ένα Lead Generation Website, μία ιστοσελίδα υψηλών απαιτήσεων είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αλλά θα μείνουμε με τα βασικά, μιας και τα ποιο Advanced θα τα εξηγήσω σε άλλο άρθρο. Ας πούμε ότι καταφέρατε και δημιουργήσατε μία ιστοσελίδα και είστε ικανοποιημένοι με το οπτικό αποτέλεσμα. Θα σας ρωτήσω, πώς θα την κάνετε γνωστή στον κόσμο, στο κοινό σας;

Μην σκεφτείτε από στόμα σε στόμα, από facebook φίλων, ούτε δεν ξέρω. Η σωστή απάντηση είναι μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης, δουλεύουν με δύο (2) τρόπους.

Α) Organic Search – Οργανικά Αποτελέσματα Αναζητήσεων

B) Paid Advertising – Πληρωμένες διαφημίσεις Αναζητήσεων

Αρχίζοντας από τις πληρωμένες διαφημίσεις, θα πρέπει να πούμε ότι είναι μια πολύ καλή, γρήγορη και άμεση λύση, ενώ είναι στοχευμένες ακριβώς όπως εσείς και οι απαιτήσεις τις καμπάνιας σας θέλατε. Το κακό είναι ότι για πάρα πολλούς λόγους, ένα αριθμός χρηστών, θα επισκεφθεί κάποιο οργανικό αποτέλεσμα, αποφεύγοντας να κάνει κλικ στην διαφήμιση σας, ή θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει κλικ σε ιστοσελίδα ενός ανταγωνιστή σας.

Επίσης, ένα πολύ μεγάλο κακό, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είναι ότι μπορεί να μην έχει την αναμενόμενη απόδοση, ειδικότερα αν την υλοποιείται μόνος σας, ή αν οι συνεργάτες σας δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία για να διαχειριστούν σωστά την καμπάνια σας.

 

Έτσι μιλώντας πλέον για αύξηση οργανικών αποτελεσμάτων, φέρνουμε στην συζήτηση μας το Α, το οποίο είναι και η βάση, τα θεμέλια όπως συνηθίζω να λέω συχνά σε πελάτες μου. Η Αρχή μίας σωστής βάσης για οποιαδήποτε καμπάνια στον ιστό. Η Συγκεκριμένη τεχνική ονομάζεται SEO ή Search Engine Optimization, δηλαδή Βελτιστοποίηση Αποτελεσμάτων Αναζήτησης των Μηχανών Αναζήτησης, όπως είναι η Google.

Στην ουσία, βοηθάμε τις μηχανές αναζήτησης, να καταλάβουν το περιεχόμενο και το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας για να μπορέσουν να το κατηγοριοποιήσουν καλύτερα στα αποτελέσματα τους, ενώ πρέπει να είναι σίγουρες ότι αυτό είναι σχετικό με τις αναζητήσεις των χρηστών τους.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουν οι χρήστες τους, να αναζητήσουν καλύτερα και να βρουν αυτό που πραγματικά ψάχνουν μέσω σχετικών εννοιών. Δηλαδή τα γνωστά σε όλους μας Keywords ή αλλιώς Λέξεις Κλειδιά.

Φυσικά, δεν είναι έτσι απλή αυτή η διαδικασία, αφού υπάρχουν αρκετά πολύπλοκοι αλγόριθμοι για να οριστεί αν το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας είναι σχετικό ή όχι με μία αναζήτηση ενός χρήστη και αν αυτή φυσικά θα καταταχθεί σε κάποια υψηλή θέση.

7 Βασικά στοιχεία μιας σωστής και “φιλικής” ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης (Q2/16)

Ποιότητα & Σχετικότητα Περιεχομένου
Τι είναι αυτό που πραγματικά μας ενδιαφέρει περισσότερο; Σκεφτείτε το λίγο. Σίγουρα δεν είναι η Google, η Yahoo, η Bing. Είναι η δουλειά μας, είναι το γεγονός ότι ο καταναλωτής, ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας, πρέπει να καταλάβει ακριβώς για τι μιλάει η ιστοσελίδα μας, ενώ δεν θα πρέπει να τον κουράζει. Θα πρέπει να είμαστε σαφείς και περιεκτικοί, ενώ ταυτόχρονα και μοναδικοί. Θα πρέπει το περιεχόμενο μας να είναι δικό μας και όχι αντιγραφή.

Ένα παράδειγμα που μπορώ να φέρω εύκολα είναι κάποιες “λεπτομέρειες” προϊόντων που βλέπω σε διάφορα Ελληνικά site, τα οποία σε όποιο site και να μπήκα έβλεπα παντού το ίδιο. Αυτό να είστε σίγουροι ότι δεν το βλέπω μόνο εγώ, αλλά και οι πελάτες σας, ενώ σίγουρα το βλέπει και η μηχανή αναζήτησης Google και πιστέψτε με, δεν μετράει υπέρ σας.

Εμπειρία Χρήστη
Ίσως και ένα από τα ποιο σημαντικά που θα πρέπει να προσέχουμε όταν δημιουργούμε ιστοσελίδες ή γενικά εφαρμογές είναι αυτό της εμπειρίας του χρήστη με αυτήν. Χωρίς να θέλω να σας κουράσω με τεχνικές λεπτομέρειες, θα πρέπει να προσέχετε η ιστοσελίδα σας και όλες οι υποσέλιδες τις να είναι εύκολα προσβάσιμες από όλες τις μοντέρνες συσκευές. Όπως κινητά, tablet, Η/Υ, ενώ θα πρέπει ο επισκέπτης σας να βρίσκει το πολύ με 2-3 κλικ αυτό που θέλει, χωρίς distractions.

Ταχύτητα
Πλέον ένα από τα σημαντικότερα points, με αρκετούς πόντους από τις μηχανές αναζήτησης είναι αυτό τις ταχύτητας. Εννοώ φυσικά να μπορεί η ιστοσελίδα σας να ανοίγει το πολύ σε 1-2 δευτερόλεπτα και όχι παραπάνω. Σκεφτείτε και μόνοι σας, πόσο πολύ εκνευρίζεστε όταν επισκέπτεστε μία ιστοσελίδα και αυτή δεν φορτώνει ποτέ, ή αργεί πάρα πολύ να φορτώσει. Θα θέλατε το ίδιο για τους επισκέπτες σας;

Ασφάλεια
Από τα πιο βασικά σήμερα και θα γίνει ακόμα περισσότερο με τις τιμές των ασφαλών πιστοποιητικών να φθάνουν και τα 25€/χρόνο, είναι η ασφάλεια. Ασφάλεια = Εμπιστοσύνη για τον χρήστη/καταναλωτή που θα θέλει να αγοράσει κάτι από την ιστοσελίδα σας, έως και να βάλει απλά τα προσωπικά του στοιχεία, σε μία φόρμα επικοινωνίας σας.

Ανανέωση & Content Marketing
Συχνή ανανέωση περιεχομένου της ιστοσελίδας σας. Μέσω ενός blog σε διάφορες κατηγορίες, για να δώσετε αρκετούς λόγους στους επισκέπτες σας να σας ξανά-επισκεφτούν. Επίσης, σιγουρευτείτε ότι το περιεχόμενο σας, είναι μοναδικό, ειδικό και σχετικό με την επιχείριση σας.

Διαδραστικότητα
Προσπαθήστε να εγκαταστήσετε κάποιο σύστημα σχολίων για να δώσετε την δυνατότητα στους επισκέπτες σας να κάνουν σχόλια στο περιεχόμενο σας, να σας ενημερώσουν για το τι πιστεύουν αυτοί. Να μπορέσουν να μοιραστούν αυτό που λέτε αλλά και το δικό τους σχόλιο στα κοινωνικά μέσα, όπως Facebook – Twitter κ.α

XMLs & HTML Sitemaps
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το Google και Bing Webmaster Tools, είναι το καλύτερο συστατικό για πλήρη υποβολή της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

Για μία σωστή SEO στρατηγική, λάβετε υπόψη σας τα εξής

Έρευνα
Είναι καλό να κάνετε μία πολύ καλή έρευνα για τις πιο συνηθισμένες λέξεις ή φράσεις αναζήτησης των χρηστών, η οποίες θα είναι και αυτές που θα θέλατε να βρίσκουν την επιχείριση σας.

Στόχευση
Καλό είναι να είστε ποιο συγκεκριμένοι στις καμπάνιες σας, και όχι απλά να στοχεύετε γενικά. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε τις πιθανότητες να εμφανιστείτε υψηλά στις σχετικές αναζητήσεις των χρηστών σας.

Ανταγωνισμός & Κατασκοπεία
Δεν είναι ωραία λέξη, αλλά είναι απαραίτητη, κάνετε καλή έρευνα του ανταγωνισμού σας, πολύ καλή, για να προσαρμόσετε αναλόγως την στόχευση της ιστοσελίδας σας.

Υπομονή
Σε αυτές τις δουλειές, ένα απαραίτητο προσόν που θα πρέπει να διαθέτεται είναι υπομονή, αρκετή υπομονή, διότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα πρέπει να “δουλέψουν” σωστά, πριν αναγνωριστείτε από τις μηχανές αναζήτησης.

Συνεχόμενη Ανάπτυξη
Το SEO είναι μία καθημερινή συνεχόμενη ενασχόληση, η οποία απαιτεί χρόνο, καθημερινό “διάβασμα”, έρευνα και οργάνωση. Ακόμα και αν βρίσκεστε υψηλά τώρα, δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσει να υφίσταται.

Λάθη και Τρόποι Αποφυγής

Μερικά από τα ποιο μεγάλα λάθη που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγεις είναι τα παρακάτω:

  • Διπλό περιεχόμενο
  • Υπερβολικές λέξεις κλειδιά (σε μία σελίδα ή άρθρο)
  • Ενοχλητικές διαφημίσεις
  • Ξένα και κρυμμένα κείμενα, links κ.α

The Verdict

Να ενημερώσω ότι ακόμα και αν εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω, δεν είναι 100% ότι θα σας εξασφαλίσει εμφάνιση ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των χρηστών. Δεν είναι πανάκια οι τρόποι της βελτιστοποίησης και κάθε ιστοσελίδα ή εφαρμογή θέλει ειδικούς τρόπους και “κόλπα”. Γενικά όμως μπορώ να σας πω από σήμερα ότι αν τα εφαρμόσετε σωστά, σε 6 μήνες θα δείτε θεαματική αύξηση των αποτελεσμάτων και των επισκέψεων σας.

Πάντως, εμείς στην Qbrains έχουμε ένα εργαλείο αναλύσεων των ιστοσελίδων, όπου αν επιθυμείτε μπορούμε να προβούμε σε μία δωρεάν ανάλυση της ιστοσελίδας σας και να σας δώσουμε κάποιες προτάσεις βελτίωσης.  Ενώ έχουμε και ειδικό section με ΔΩΡΕΑΝ eBook που μπορείτε να κατεβάσετε και να εφαρμόσετε μόνοι σας.

Qbrains | Complete Digital Marketing Agency

Η ομάδα μας αναπτύσσει αποτελεσματικές στρατηγικές για επιχειρήσεις που σκέφτονται μπροστά. Διατηρούμε ένα αποδεδειγμένο ιστορικό για την αύξηση των αποτελεσμάτων των πελατών μας στις μηχανές αναζήτησης και στα Social Media

Ζητήστε έναν ΔΩΡΕΑΝ έλεγχο Ιστοσελίδας

Προσφέρουμε επαγγελματικές υπηρεσίες Προώθησης Ιστοσελίδων SEO που βοηθούν τους πελάτες μας να αυξήσουν τα οργανικά τους αποτελέσματα δραστικά, ακόμη και όταν πρόκειται για εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά.

Εγγραφή στο Newsletter μας

Σχεδόν κάθε εβδομάδα θα σας έρχονται στο email σας, φρέσκα άρθρα για τεχνικές, τεχνολογίες, marketing πρακτικές κ.α. Δεν θα σας γεμίσουμε ποτέ με SPAM.

SEO, Tips κ.α στο email σας:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Όλα τα Άρθρα