Πώς τα Social Media Βοηθούν τις Μικρές Επιχειρήσεις – Qbrains
- 27/09/2024
- Iraklis Aslanidis
- Social Media
“Αξίζει να αφιερώσω χρόνο στα social media αν έχω μικρή επιχείρηση;” Μια σκέψη που έχουν κάνει αρκετοί επιχειρηματίες, καθώς αναζητούν τρόπους να προωθήσουν την επιχείρησή τους. Αν αναρωτιέστε κι εσείς το ίδιο, τότε είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε, ώστε να έχετε μια καλύτερη εικόνα για το τι σημαίνει “social media και μικρές επιχειρήσεις’’.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψετε τα σημαντικότερα οφέλη, που μπορούν να προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα στις μικρές επιχειρήσεις. Θα δείτε επίσης λάθη που κάνουν συχνά οι μικρές επιχειρήσεις στα social media, ώστε να τα αποφύγετε αν δημιουργήσετε κι εσείς το δικό σας προφίλ.
Ας ξεκινήσουμε.
Μικρές επιχειρήσεις και μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Σκεφτείτε πόσες φορές μέσα στη μέρα ακούτε τις λέξεις “social media” και πόσες φορές επισκέπτεστε κάποιο απ’ αυτά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν γίνει πλέον κομμάτι της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων. Σύμφωνα με έρευνες του ΣΕΠΕ και της Focus Bari αντίστοιχα, ο μέσος Έλληνας περνάει τουλάχιστον 3,5 ώρες τη μέρα στο ίντερνετ και 1 στους 4 Έλληνες συνδέεται στα social για πάνω από μια ώρα καθημερινά.
Όπως καταλαβαίνετε, είναι λογικό πολλές επιχειρήσεις να αξιοποιούν την έντονη χρήση των κοινωνικών δικτύων για να αυξήσουν τη φήμη και τις πωλήσεις τους. Κανάλια όπως το Facebook, το Instagram, το Youtube, το Linkedin κλπ, έχουν βοηθήσει πάρα πολλές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν. Τι γίνεται όμως συγκεκριμένα με τις μικρές επιχειρήσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Ας δούμε λοιπόν τι αναφέρει η έκθεση του ινστιτούτου μικρών επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ για το έτος 2019. Σύμφωνα με την έκθεση, το 54,6% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα ως μέσο προώθησης.
Ίσως τώρα αναρωτιέστε: Γιατί ένα τόσο μεγάλο ποσοστό, επιλέγει την προώθηση επιχείρησης μέσω social media;
Θα το ανακαλύψετε παρακάτω.
Πλεονεκτήματα των social media
Τα social media έχουν πολλά να προσφέρουν στην επιχείρησή σας. Αρκετά απ’ τα οφέλη τους μάλιστα, ήταν προνόμιο κυρίως των μεγάλων εταιριών.
Κάποια λοιπόν απ΄ τα βασικά πλεονεκτήματα των social media για τις μικρές επιχειρήσεις είναι:
Μπορείτε να δημιουργήσετε μια κοινότητα
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σας επιτρέπουν να αλληλεπιδράσετε άμεσα με το κοινό σας.
Το κατάλληλο περιεχόμενο, τα σχόλια και τα like σας, μπορούν να δημιουργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στην επιχείρησή σας και τους χρήστες.
Αυτό είναι σημαντικό επειδή:
Αυξάνει την αξιοπιστία της επιχείρησής σας και σας βοηθάει να βρείτε ευκολότερα νέους πελάτες.
Επικοινωνείτε πιο εύκολα με τους πελάτες σας
Ένα πλεονέκτημα των μικρών επιχειρήσεων, είναι ότι έχουν πιο “ανθρώπινο πρόσωπο”.
Αν έχετε προφίλ στα social media, οι πελάτες σας θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί σας. Έτσι, θα μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα.
Αυξάνετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας
Μέσα απ’ τα κοινωνικά δίκτυα, θα μπορέσετε να δείξετε τι καθιστά την επιχείρησή σας διαφορετική απ΄τις άλλες.
Αυτό το πετυχαίνετε μέσα απ΄ το περιεχόμενο που δημοσιεύετε και τον τρόπο που αλληλεπιδράτε με το κοινό σας.
Οι άνθρωποι προτιμούν τις επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν επειδή:
Ταυτίζονται με αυτές, τους στόχους και το όραμά τους.
Αν δημιουργήσετε λοιπόν το δικό σας προφίλ, μη διστάσετε να δείξετε τι σας καθιστά μοναδικούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.
Τι εννοούμε με αυτό;
Για παράδειγμα, μπορεί να συνεργάζεστε με τοπικούς παραγωγούς, να χρησιμοποιείτε συγκεκριμένες μεθόδους, να είστε φιλικοί προς το περιβάλλον κλπ.
Δεν είναι ανάγκη να επενδύσετε μεγάλα ποσά
Δεν χρειάζεται να έχετε κάποια μεγάλη εταιρεία για να ανοίξετε έναν λογαριασμό στα social media. Μπορείτε απλά να το κάνετε ανά πάσα στιγμή.
Ακόμη κι αν θελήσετε όμως να επενδύσετε στην προώθηση της επιχείρησής σας μέσω της διαφήμισης, μπορείτε να το κάνετε και με κάποιο χαμηλό budget.
Η διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα, σας επιτρέπει να προβληθείτε με χαμηλότερο κόστος σε σχέση με άλλα μέσα, όπως για παράδειγμα μέσω τηλεόρασης.
Υπάρχουν επίσης λειτουργίες στα social media για επιχειρήσεις (business profiles), οι οποίες προσφέρουν παραπάνω δυνατότητες. Για παράδειγμα, μπορείτε να συνδέσετε το eshop σας με το facebook.
Μπορείτε να χτίσετε τη φήμη σας
Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η φήμη για μια επιχείρηση. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε λοιπόν τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων, για να χτίσετε ή και να ενισχύσετε την online φήμη σας.
Όταν αλληλεπιδράτε με το κοινό σας, έχετε μεγάλη πιθανότητα να λάβετε θετικές κριτικές και σχόλια.
Μπορείτε επίσης να δημοσιεύετε θετικά σχόλια πελατών σας (πάντα με την άδεια τους) ή ακόμη και ιστορίες επιτυχίας σας.
Να αναφέρετε δηλαδή πώς βοηθήσατε κάποιον πελάτη σας ή πώς καταφέρατε κάτι σημαντικό για την επιχείρησή σας.
Και μαντέψτε, όλα αυτά ενισχύουν την αξιοπιστία σας, η οποία είναι σημαντική για να αυξήσετε το πελατολόγιό σας.
Λάθη που κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις στα social media
Παρόλο που οι μικρές επιχειρήσεις έχουν αγκαλιάσει τα κοινωνικά δίκτυα, κάνουν κάποια λάθη που μπορούν να τις επηρεάσουν αρνητικά.
Σίγουρα είναι απίθανο να γίνονται όλα απολύτως σωστά, ειδικά όταν κάποια επιχείρηση ξεκινάει να χτίζει την online παρουσία της, κάποια λάθη όμως, είναι πιο σημαντικά από άλλα.
Πάμε λοιπόν να δούμε, ποια είναι τα σημαντικότερα και συχνότερα λάθη των μικρών επιχειρήσεων στα social.
Προσπαθούν συνεχώς να πουλάνε
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να “ξεφύγουν”, οπότε δεν πρέπει να νιώθουν ότι γίνεστε πιεστικοί προσπαθώντας συνεχώς να τους πουλήσετε κάτι.
Το περιεχόμενο που αγαπούν περισσότερο οι χρήστες είναι:
Αυτό που τους παρέχει πληροφορίες και τους προκαλεί όμορφα συναισθήματα.
Με το κατάλληλο περιεχόμενο, μια επιχείρηση θα μπορέσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών και σταδιακά να μετατρέψει το κοινό της σε πελάτες.
Προσοχή όμως! Δεν πρέπει να πάτε στο άλλο άκρο και να μην προσπαθείτε να πουλήσετε ποτέ κάτι.
Σίγουρα όμως, οι περισσότερες δημοσιεύσεις σας θα πρέπει να έχουν σκοπό την πληροφόρηση του κοινού σας.
Αγνοούν το κοινό τους
Τα social media για τις επιχειρήσεις, είναι μια ευκαιρία να δείξουν ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού τους.
Δυστυχώς όμως συχνά ξεχνούν το βασικό:
Να είναι κοινωνικές στα κοινωνικά δίκτυα.
Αν διατηρείτε προφίλ στα social, σιγουρευτείτε ότι δεν αγνοείτε τους χρήστες και ότι απαντάτε στα σχόλιά τους.
Extra Tip!: Προσπαθήστε να μην απαντάτε απρόσωπα. Μια καλή ιδέα, είναι να αποκαλείτε τους χρήστες με το όνομά τους στην απάντησή σας.
Προσπαθούν να εξαπλωθούν πολύ νωρίς
Μια ισχυρή online παρουσία στα social media, χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια.
Κάποιες επιχειρήσεις δυστυχώς, προσπαθούν να δημιουργήσουν παρουσία σε πολλά κανάλια ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να μη δημιουργούν ποτέ ένα ισχυρό προφίλ.
Μια καλή στρατηγική, είναι να συγκεντρωθείτε για αρχή σε ένα κανάλι και αργότερα να επεκταθείτε και σε κάποια άλλα.
Δε δίνουν σημασία στις προτιμήσεις του κοινού τους
Είναι σημαντικό το περιεχόμενο που ανεβάζετε να αρέσει και να ταιριάζει στο κοινό σας. Δώστε προσοχή στο engagement (σχόλια, likes, shares κλπ), που παίρνει το κάθε είδος περιεχομένου που δημοσιεύετε.
Αν για παράδειγμα το κοινό σας σχολιάζει και αντιδρά θετικά όταν ανεβάζετε βιντεάκια, τότε μη διστάσετε να ανεβάζετε συχνότερα.
Αν απ’ την άλλη το κοινό σας δεν αντιδρά τόσο σε κάποιο συγκεκριμένο είδος δημοσίευσης, τότε θα ήταν καλό να επικεντρωθείτε σε άλλα είδη δημοσιεύσεων, που δημιουργούν καλύτερο engagement.
Δρουν χωρίς στρατηγική
Τα βασικά στοιχεία στα social media για επιχειρήσεις, είναι η συνέπεια και το πλάνο.
Τι εννοούμε με αυτό;
Οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένο πρόγραμμα και συγκεκριμένο στόχο.
Δεν θα ήταν και το καλύτερο να δημοσιεύετε αραιά και που περιεχόμενο που δεν έχει τίποτα να προσφέρει στο κοινό σας.
Κάντε πλάνο, διατηρήστε συνέπεια στις δημοσιεύσεις σας και προσφέρετε στο κοινό σας περιεχόμενο που το πληροφορεί, του δημιουργεί όμορφα συναισθήματα και του δίνει συμβουλές και tips.
Social media και μικρές επιχειρήσεις – Τελικές σκέψεις
Τα κοινωνικά δίκτυα, δεν είναι μονάχα εργαλείο των μεγάλων εταιρειών αλλά έχουν πολλά να προσφέρουν και στις μικρές επιχειρήσεις.
Λόγω του μεγέθους τους μάλιστα, πολλές φορές οι μικρές επιχειρήσεις επικοινωνούν ευκολότερα με το κοινό και είναι πιο προσιτές. Πρέπει όμως να ακολουθούν και συγκεκριμένες πρακτικές, ώστε η προσπάθειά τους να είναι αποτελεσματική. Αν έχετε επαγγελματικό προφίλ στα social, σιγουρευτείτε ότι αποφεύγετε τα λάθη που αναφέραμε και ότι ακολουθείτε μια συγκεκριμένη στρατηγική προβολής μέσω social media.
Μη φοβάστε να δείξετε τι σας καθιστά μοναδικούς, ώστε να ξεχωρίσετε απ’ τους ανταγωνιστές σας και να θυμάστε ότι πρέπει να προσφέρετε περιεχόμενο χρήσιμο και ενδιαφέρον για το κοινό σας.
Η συνέπεια και το σωστό πλάνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορούν να κάνουν θαύματα και να δώσουν ισχυρό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις που τα αξιοποιούν.
Ένας ειδικός στη διαχείριση social media, μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε ευκολότερα την online παρουσία της επιχείρησής σας και να ξεχωρίσετε απ’ τους ανταγωνιστές σας.
Qbrains | Complete Digital Marketing Agency
Η ομάδα μας αναπτύσσει αποτελεσματικές στρατηγικές για επιχειρήσεις που σκέφτονται μπροστά. Διατηρούμε ένα αποδεδειγμένο ιστορικό για την αύξηση των αποτελεσμάτων των πελατών μας στις μηχανές αναζήτησης και στα Social MediaΖητήστε έναν ΔΩΡΕΑΝ έλεγχο Ιστοσελίδας
Προσφέρουμε επαγγελματικές υπηρεσίες Προώθησης Ιστοσελίδων SEO που βοηθούν τους πελάτες μας να αυξήσουν τα οργανικά τους αποτελέσματα δραστικά, ακόμη και όταν πρόκειται για εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά.
Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδόν κάθε εβδομάδα θα σας έρχονται στο email σας, φρέσκα άρθρα για τεχνικές, τεχνολογίες, marketing πρακτικές κ.α. Δεν θα σας γεμίσουμε ποτέ με SPAM.