5 Λάθη που κάνετε στις Facebook διαφημίσεις (Facebook ads), τα οποία σας κοστίζουν!
- 25/01/2019
- Iraklis Aslanidis
- Facebook Ads
Οι διαφημίσεις που κάνετε στο Facebook δεν πάνε τόσο καλά όσο προσδοκούσατε; Δεν είστε σίγουροι πως να τις βελτιώσετε; Σε αυτό το άρθρο, θα σας αποκαλύψουμε πέντε λάθη που επηρεάζουν την απόδοση των διαφημίσεων στο Facebook και πως να τα διορθώσετε.
#1: Δημοπρατείτε εναντίον του εαυτού σας
Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουν οι διαφημίσεις στο Facebook είναι ότι βρίσκεστε σε μία online δημοπρασία δίνοντας στο κοινό σας τη δυνατότητα να κάνει κλικ (ή να κάνει οτιδήποτε είναι ο στόχος σας) στη διαφήμισή σας. Εσείς πληρώνετε ή όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας ή με βάση τα impressions (προβολές) και ο ανταγωνισμός σας είναι άλλες διαφημίσεις που στοχεύουν στο ίδιο κοινό.
Δεν πρέπει να ανησυχείτε ότι δημοπρατείτε εις βάρος σας, εκτός και εάν τρέχετε καμπάνιες ή σύνολα διαφημίσεων που στοχεύουν ακριβώς στο ίδιο κοινό.
Μόλις στοχεύσετε το ίδιο κοινό δύο φορές με πολλαπλές καμπάνιες ή σύνολα διαφημίσεων (την ίδια χρονική περίοδο), έχετε έρθει σε άμεσο ανταγωνισμό με τον εαυτό σας. Προσπαθείτε να προωθήσετε ταυτόχρονα δύο διαφορετικές διαφημίσεις στην ίδια θέση και στοχεύετε τους ίδιους ανθρώπους.
Το πιο πιθανό που θα συμβεί είναι οι καμπάνιες σας να έχουν χαμηλότερη απόδοση από αυτήν που θα θέλατε. Εάν έχετε ορίσει επίσης ανώτατο όριο προσφοράς στις διαφημίσεις σας (που περιορίζει την αξία της προσφοράς που τοποθετούν οι διαφημίσεις σας στη δημοπρασία), ίσως δείτε ότι οι διαφημίσεις σας να μην αποδίδουν και καθόλου. Με αυτόν τον τρόπο έχετε τοποθετήσει τις διαφημίσεις σας σε έναν πόλεμο υποβολής προσφορών που δεν μπορούν να νικήσουν ποτέ! Εσείς να είστε σίγουροι ότι δεν θα κερδίσετε ούτε ένα κλικ ή μετατροπή παραπάνω.
Τι πρέπει να κάνετε: Αποφύγετε την ταυτόχρονη στόχευση του ίδιου κοινού με πολλαπλές διαφημίσεις ή καμπάνιες. Εάν πρέπει οπωσδήποτε να το κάνετε (ίσως θέλετε να δημιουργήσετε ένα ad funnel), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το προσαρμοσμένο κοινό του Facebook για να αποκλείσετε τμήματα του κοινού βάσει της αλληλεπίδρασής τους (ή της έλλειψης αλληλεπίδρασης) με τις διαφημίσεις, τις αναρτήσεις, τη σελίδα ή τον ιστότοπό σας.
Ένας πολύ καλός τρόπος να δημιουργήσετε ad funnel κοινό είναι να προβάλλετε διαφημίσεις video με σκοπό τα views, επειδή το Facebook μπορεί να τμηματοποιήσει το κοινό βάσει συγκεκριμένων βίντεο που ήδη έχει παρακολουθήσει. Αντίθετα, το Facebook δεν μπορεί να ταξινομήσει βάσει συγκεκριμένων αναρτήσεων ή διαφημίσεων που έχουν παρακολουθήσει άτομα.
#2. Το όριο που έχετε θέσει στο Bid σας είναι πολύ χαμηλό
Τα ανώτατα όρια δημοπράτησης μπορούν πραγματικά να βλάψουν τα Facebook ads σας εάν δεν είστε προσεκτικοί. Αυτά είναι σχεδιασμένα για συγκεκριμένες περιστάσεις και πρέπει πραγματικά να γνωρίζετε την αξία του conversion (μετατροπής) προτού τα θέσετε.
Το ανώτατο όριο δημοπράτησης έχει ως στόχο να αναφέρει στις διαφημίσεις σας στο Facebook τη μέγιστη τιμή που θέλετε να δαπανήσετε για να αποκτήσετε το επιθυμητό αποτέλεσμα (κλικ, προβολή ή ότι έχετε επιλέξει).
Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για καμπάνιες που πωλούν μια υπηρεσία ή ένα προϊόν με μια σταθερή τιμή (π.χ. μια καμπάνια για αθλητικά παπούτσια των 30€), αλλά απαιτεί προσοχή, διότι μπορεί να σας γυρίσει μπούμερανγκ και να βάλετε τρικλοποδιά στον εαυτό σας, εάν υποτιμήσετε την αξία του επιθυμητού αποτελέσματος.
Τι μπορείτε να κάνετε: Ορίζοντας ένα όριο στα bids ή στο bid cap μπορεί να μειώσει την απόδοση των διαφημίσεών σας (ορισμένα ακροατήρια είναι πολύ πιο πολύτιμα από άλλα). Εάν έχετε ενεργοποιήσει αυτή την λειτουργία και αντιμετωπίζεται μια δύσκολη κατάσταση με μετατροπές, η καλύτερη κίνηση είναι να προσπαθήσετε να αυξήσετε το κατώτατο όριο προσφοράς ή κόστους για να βελτιώσετε την απόδοση των μετατροπών. Πιθανότατα να ¨τρώτε¨ με ταχύτερο ρυθμό τον ημερήσιο προϋπολογισμό αλλά θα δείτε περισσότερες μετατροπές και η απόδοσή σας θα είναι σταθερή.
Σημείωση: Μερικές Facebook διαφημιστικές καμπάνιες με χαμηλά bid caps δεν θα αποδώσουν καθόλου, ειδικά εάν το συνδυάσετε με χαμηλό ημερήσιο προϋπολογισμό. Εάν η καμπάνια σας δεν παρουσιάζει καμιά απολύτως απόδοση, διπλοελέγξτε το budget σας σε συνδυασμό με τα ανώτατα bid cap σας.
#3 Ο προϋπολογισμός σας δεν είναι σωστά κατανεμημένος
Το Facebook επιτρέπει την κατανομή των προϋπολογισμών καμπάνιας εξίσου μεταξύ πολλών ομάδων διαφημίσεων. Αυτό ακούγεται ιδανικό μέχρι ένα από τα σύνολα διαφημίσεών σας να μην έχει ικανοποιητική απόδοση σε σύγκριση με τα υπόλοιπα σε μια καμπάνια. Ανεξάρτητα από την απόδοση, το Facebook θα συνεχίσει να διαιρεί εξίσου τον προϋπολογισμό για όλα αυτά τα σύνολα διαφημίσεων. Αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει εκτός και αν ορίσετε βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας. Αυτή η επιλογή θα διανείμει τον προϋπολογισμό ανάλογα με την απόδοση της καμπάνιας, όταν αυτό χρειάζεται. Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματά σας πηγαίνουν κατευθείαν στην καμπάνια που πρέπει ώστε να πάρετε τα αποτελέσματα που θέλετε.
Τι πρέπει να κάνετε: Για να το ρυθμίσετε αυτό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το σύνολο των διαφημίσεών σας έχει τον ίδιο σκοπό, (παράδειγμα: Landing Page Views) εάν χρησιμοποιείτε τη χαμηλότερη προσφορά κόστους. Μόλις εφαρμοστεί αυτό, θα μπορέσετε να επιλέξετε και να ενεργοποιήσετε το πλαίσιο Budget Optimization στο επίπεδο της καμπάνιας στις λεπτομέρειες της.
#4: Δεν έχουν γίνει αρκετές μετατροπές (conversions) για την βελτιστοποίηση της διανομής (delivery)
Όταν πρόκειται για καμπάνιες που έχουν μετατροπές (αγορές, κλικ συνδέσμων, εξεύρεση Leads, κ.τ.λ.) χρειάζεστε τουλάχιστον 50 conversions την εβδομάδα για να βελτιστοποιήσει ο αλγόριθμος του Facebook σωστά την διαφήμιση σας, ενώ είναι απαραίτητο να προβάλλετε συνεχώς τις διαφημίσεις σας. Σας υπενθυμίζω ότι χρειάζεστε τουλάχιστον 50 conversions ανά εβδομάδα. To Facebook έχει περιορισμένο παράθυρο μετατροπής από το οποίο βελτιστοποιείται.
Εάν η διαφημιστική σας καμπάνια δυσκολεύεται να κάνει μετατροπές, το Facebook δεν θα είναι σε θέση να κατασταλάξει σε σταθερό κόστος ή delivery (διανομή). Πιθανώς θα παρακολουθείτε να αποτυγχάνουν οι διαφημίσεις σας, στη συνέχεια να σας τρώει τον προϋπολογισμό χωρίς να έχετε σαφή ένδειξη γιατί.
Τι μπορείτε να κάνετε : Παρόλο που θα πρέπει φυσικά να παρακολουθείτε το conversion optimization (Είναι οι διαφημίσεις σας σχετικές με το κοινό σας; Γιατί θα ήθελε κάποιος να κάνει κλικ; Θα έπρεπε να αλλάξετε το διαφημιστικό σας κείμενο;), ένας τρόπος για να το διορθώσετε είναι να χρησιμοποιήσετε target cost bidding αντί lowest cost bidding. Εάν η στόχευση κοινού σας είναι άμεση, τα κείμενά σας είναι καλά και είστε ικανοποιημένοι με λιγότερα από 50 conversions ανά εβδομάδα, μπορείτε να σταθεροποιήσετε την διανομή χρησιμοποιώντας το target cost bidding.
Οι καμπάνιες είναι γενικά ρυθμισμένες στο χαμηλότερο κόστος από προεπιλογή (το οποίο είναι λογικό επειδή διατηρεί το bid σας στο ελάχιστο), αλλά το target cost (κόστος ανά στόχο) μπορεί να είναι χρήσιμο όταν θέλετε να σταθεροποιήσετε τα bids. Αντί να προσπαθήσετε να δημοπρατήσετε στο χαμηλότερο κόστος (lowest cost), μπορείτε να πείτε στο Facebook να υποβάλει προσφορά κατά προσέγγιση (target cost), το οποίο θα διατηρήσει την διανομή και το κόστος σταθερό σε όλη την καμπάνια.
#5: Οι άνθρωποι βλέπουν τις διαφημίσεις σας πολύ συχνά
Η υπερέκθεση διαφημίσεων αποτελεί πραγματική ανησυχία στα social media και όταν πρόκειται για διαφημίσεις στο Facebook, θα θέλατε να το αποφύγετε. Όταν οι άνθρωποι βαρεθούν τις διαφημίσεις σας, αυξάνουν το κόστος και μειώνουν τις βαθμολογίες σχετικότητας, καθώς όλο και περισσότερο το κοινό αρχίζει να κρύβει τη διαφήμισή σας. Αυτό θα αρχίσετε να το παρατηρείτε εάν οι διαφημίσεις σας έχουν μικρό κοινό ή τρέχουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Υπάρχουν τρόποι να το αποφύγετε αυτό:
- Αποκλείστε συγκεκριμένο όσο αυτοί περνάνε από το Sales Funnel σας.
Αρχικά, ορίστε ένα sales funnel χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένο κοινό βάσει εκείνων που έχουν αλληλεπιδράσει με μια συγκεκριμένη ανάρτηση ή διαφήμιση, και στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι έχετε αποκλείσει αυτά τα κοινά από τις αρχικές καμπάνιες μόλις έχουν φτάσει στον προορισμό του Sales Funnel σας. - Ορίστε ανώτατα όρια συχνότητας στα σύνολα των διαφημίσεών σας.
Δεύτερον, σε μια καμπάνια με στόχο το reach, εάν έχετε πρόσβαση σε reach και ανώτατα όρια συχνότητας (όπως έχουν κάποιοι), θα μπορέσετε να βάλετε όρια στα σύνολα των διαφημίσεών σας ώστε να αποφύγετε την υπερέκθεση των διαφημίσεών σας. Περιορίζοντας τη συχνότητα που οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται σε μια χρονική περίοδο, μπορείτε να αποφύγετε την παγίδα να κουράζουν οι διαφημίσεις σας το ακροατήριο που σας ενδιαφέρει.
Σημαντικό είναι ότι αυτά τα ανώτατα όρια πρέπει να είναι ανάλογα με τον αριθμό των διαφημίσεων που έχετε μέσα στο σύνολο των διαφημίσεων σας. Επομένως, εάν έχετε 3 διαφημίσεις εντός ενός συνόλου διαφημίσεων, το ελάχιστο όριο συχνότητας πρέπει να είναι 3.
- Ορίστε έναν κανόνα περιορισμού συχνότητας.
Μπορείτε επίσης να ορίσετε κανόνες στο Facebook Ads Manager, όπου μπορείτε να ενεργοποιήσετε και να απενεργοποιήσετε αυτόματα τις καμπάνιες ανάλογα με τις ανάγκες σας. Για αυτό, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα όριο συχνότητας εμφάνισης.
Εάν δεν νιώθετε σίγουροι με την αυτόματη απενεργοποίηση των καμπανιών σας, μπορείτε επίσης να ορίσετε κανόνα για να σας έρχονται ειδοποιήσεις μέσω mail για την κατάστασή τους.
Συμπέρασμα
Υπάρχουν και άλλα θέματα φυσικά όσον αφορά τοποθετήσεις, βελτιστοποίηση και κοινό για τις διαφημίσεις σας στο Facebook. Αυτά τα πέντε θέματα που πρέπει να προσέξετε είναι απλά για να πάρετε μια εικόνα τι μπορεί να πάει στραβά με τις καμπάνιες σας στο Facebook και πως θα μπορούσατε να τα διορθώσετε.
Είναι όλα σχετικά με την ανάγνωση των δεδομένων (ελέγξτε πάντα την βαθμολογία της συνάφειας και τη συχνότητα) και στη συνέχεια να είστε σε θέση να αναλάβετε δράση με βάση αυτό που βλέπετε για τη βελτίωση των διαφημίσεών σας και μετά να τα εφαρμόσετε και στο επαναληπτικό marketing σας.
Ποια είναι η γνώμη σας; Ποια από όλες αυτές τις τακτικές θα δοκιμάσετε; Ποια θέματα στις Facebook διαφημίσεις σας έχετε επιλύσει; Θα χαρούμε να μοιραστείτε τις σκέψεις και τα σχόλιά σας.
Qbrains | Complete Digital Marketing Agency
Η ομάδα μας αναπτύσσει αποτελεσματικές στρατηγικές για επιχειρήσεις που σκέφτονται μπροστά. Διατηρούμε ένα αποδεδειγμένο ιστορικό για την αύξηση των αποτελεσμάτων των πελατών μας στις μηχανές αναζήτησης και στα Social MediaΖητήστε έναν ΔΩΡΕΑΝ έλεγχο Ιστοσελίδας
Προσφέρουμε επαγγελματικές υπηρεσίες Προώθησης Ιστοσελίδων SEO που βοηθούν τους πελάτες μας να αυξήσουν τα οργανικά τους αποτελέσματα δραστικά, ακόμη και όταν πρόκειται για εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά.
Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδόν κάθε εβδομάδα θα σας έρχονται στο email σας, φρέσκα άρθρα για τεχνικές, τεχνολογίες, marketing πρακτικές κ.α. Δεν θα σας γεμίσουμε ποτέ με SPAM.