7+1 Κυρίαρχες Τάσεις στα Social Media για το 2024
- 26/09/2024
- Iraklis Aslanidis
- Social Media
7+1 κυρίαρχες τάσεις στα social media για το 2021
Ο κόσμος μας αλλάζει συνεχώς, αυτό ισχύει και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις τάσεις που επικρατούν εκεί.
Οι επιχειρήσεις όμως που γνωρίζουν και αξιοποιούν κάθε φορά τις τάσεις στα social media, έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών τους.
Αυτό όμως μπορεί να είναι δύσκολο, καθώς μια επιχείρηση πρέπει να δίνει σημασία σε πολλά διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα.
Για να μη μείνετε λοιπόν πίσω απ’ τις τάσεις, σας ετοιμάσαμε ένα άρθρο με τα κυρίαρχα social media marketing trends στο 2021.
Τάσεις στο social media marketing – 2021
Πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις, έχουν ακόμη πολλά νέα trends να συναντήσουν μέσα στο 2021, ειδικά με τη ραγδαία αύξηση των χρηστών στα κοινωνικά δίκτυα.
Για την ώρα όμως, θα σας παρουσιάσουμε τις νέες τάσεις στα social media, που έχουν ήδη πάρει έδαφος και πιστεύουμε ότι θα κυριαρχήσουν φέτος.
Ας ξεκινήσουμε!
1) Τα video κερδίζουν τις εντυπώσεις των χρηστών
Φαίνεται ότι το περιεχόμενο σε μορφή video αρέσει πολύ στους χρήστες. Όταν λέμε video, ίσως σας έρχεται στο μυαλό αποκλειστικά το Youtube, δεν εννοούμε όμως μόνο αυτό.
Εννοούμε και τα stories, τα βιντεάκια, τα live κλπ, που μπορείτε να ανεβάζετε στα κοινωνικά δίκτυα. Σκεφτείτε ότι ένας χρήστης που βλέπει συνεχώς μόνο κείμενα και φωτογραφίες στην οθόνη της συσκευής του, θα χάσει γρήγορα το ενδιαφέρον του.
Η αγάπη των χρηστών για τα video, είναι και ένας απ’ τους βασικούς λόγους για αρκετά πράγματα που έχουμε δει να γίνονται στα social media.
Όπως για παράδειγμα, όταν το Instagram είχε φέρει το IGTV, το Facebook που απέκτησε και αυτό stories & reels και που το TikTok, για το οποίο θα μιλήσουμε αργότερα στο άρθρο, ανέβηκε τόσο γρήγορα.
Οπότε, σίγουρα τα βίντεο αποτελούν μία απ’ τις σημαντικότερες τάσεις στο social media marketing. Αν θέλετε λοιπόν να τα προσθέσετε στη social media στρατηγική σας, τότε σιγουρευτείτε ότι:
- Είναι σχετικά με το brand και την επιχείρησή σας.
- Το περιεχόμενο τους μπορεί να φανεί χρήσιμο ή ενδιαφέρον στο κοινό σας.
- Έχουν καλή ποιότητα και δεν είναι πολύ μεγάλα σε διάρκεια.
2) Κοινωνική συνείδηση
Οι άνθρωποι επιλέγουν μια επιχείρηση ή ένα brand για διάφορους λόγους. Ένας όμως απ΄τους σημαντικότερους, είναι η ταύτιση με αυτό που πρεσβεύει το ίδιο το brand.
Οι νέες γενιές (Millennials, Γενιά Z), είναι έντονα ευαισθητοποιημένες με θέματα όπως η ισότητα, η ψυχική υγεία και η κοινωνική δικαιοσύνη.
Όταν λοιπόν ένα brand δεν μοιράζεται τις ίδιες απόψεις με το κοινό του σε τέτοια θέματα, τότε χάνει μια ευκαιρία να αναπτύξει σημαντικές σχέσεις μαζί του.
Θέλει όμως προσοχή, ώστε τέτοιες ενέργειες να μη φαίνονται σαν αδέξιες απόπειρες μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εκφράζουν με τον κατάλληλο τρόπο τέτοιες ανησυχίες και φυσικά, να είναι πραγματικές.
3) Ενοποίηση social media και ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce)
Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πλέον τα κοινωνικά δίκτυα για να πραγματοποιούν απευθείας πωλήσεις. Αυτό βέβαια είναι απόλυτα λογικό. Η έντονη αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών, είχε ήδη μπει σε τροχιά και έτσι, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων, δημιούργησε πολλές νέες ευκαιρίες. Τι εννοούμε; Όπως έδειξε και σχετική έρευνα, 1 στους 3 Έλληνες κάνει ηλεκτρονικές αγορές μέσω των social media. Βλέπουμε ακόμη ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Facebook, υποστηρίζουν συνεχώς τις επιχειρήσεις, προσθέτοντας νέες λειτουργίες που ευνοούν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο επηρέασε επίσης η νέα κατάσταση που έφερε ο κορονοϊός. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Ταχυδρομείων (IPC), για το διάστημα Ιουνίου – Ιουλίου 2020, ισχύουν τα εξής στατιστικά:
- To 52% των καταναλωτών, έκανε περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. Όσον αφορά την Ελλάδα, το 23% πραγματοποίησε αρκετά περισσότερες online αγορές και το 21% ελαφρώς περισσότερες.
- Το 27% των καταναλωτών, είχε ήδη αγοράσει online περισσότερα είδη παντοπωλείου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
- Το 49% των καταναλωτών, δήλωσε ότι θα κάνει περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές στο μέλλον.
Πώς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτό το trend; Αν δεν το έχετε κάνει ήδη, ίσως ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε κάποια social media πλατφόρμα.
4) Επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα
Αυτή είναι σίγουρα μια απ’ τις τάσεις στα social media που ξεχωρίζουν για το 2021 και πιστεύουμε ότι θα απασχολήσει αρκετά τον κόσμο των κοινωνικών δικτύων. Έχετε δει εκείνα τα φίλτρα που μπορούν να σας κάνουν να φαίνεστε ηλικιωμένοι ή σας μετατρέπουν σε γάτα; Αυτό εννοούμε όταν λέμε επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Απ’ την άλλη, η εικονική πραγματικότητα (VR), σας μεταφέρει σε έναν ψηφιακό, “άλλο κόσμο” με τη χρήση συγκεκριμένων headset.
Το Facebook μάλιστα, έχει ήδη βάλει στο μάτι την εικονική πραγματικότητα, καθώς έχει ανακοινώσει το Facebook Horizon και άλλα πολλά για το metaverse
5) Το TikTok κερδίζει έδαφος
Το TikTok είναι μια social media πλατφόρμα, που κυκλοφόρησε το 2016 μόνο στην Κίνα ως Douyin και το 2018 στον υπόλοιπο κόσμο. Επιτρέπει στους χρήστες του να ανεβάζουν και να μοιράζονται βίντεο σύντομης διάρκειας, στα οποία μπορούν να προσθέσουν διάφορα εφέ. Παρότι είναι “φρέσκο” ακόμη, το TikTok φαίνεται να μεγαλώνει πολύ γρήγορα, καθώς εκτιμάται ότι αυτή τη στιγμή, έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες.
Σίγουρα η κατάσταση με τον Covid-19 βοήθησε το TikTok να αναπτυχθεί, καθώς πολλοί το κατέβασαν όσο ήταν στα σπίτια τους και ξεκίνησαν να φτιάχνουν αμέσως βιντεάκια σε αυτό. Αν σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε το TikTok, σιγουρευτείτε ότι ταιριάζει στο brand σας και ότι μπορεί να εξυπηρετήσει τους στόχους της επιχείρησής σας.
6) Οι επιχειρήσεις “βγαίνουν” live
Θυμάστε που αναφέραμε παραπάνω ότι οι χρήστες αγαπούν τα video; Τα live λοιπόν είναι μία ισχυρή και “διαφορετική” προσέγγιση video περιεχομένου, όπου τα brands μπορούν να επικοινωνήσουν πιο άμεσα με το κοινό τους. Σκεφτείτε ότι λόγω της κατάστασης που έφερε ο Covid-19, οι επιχειρήσεις στράφηκαν στις online συναντήσεις και στις online εκδηλώσεις, με αποτέλεσμα να “εξοικειωθούν” περισσότερο με τα live video.
Τα live φαίνεται να αρέσουν πολύ και στους χρήστες, οπότε, αναμένουμε να δούμε περισσότερες επιχειρήσεις να αξιοποιούν τη ζωντανή μετάδοση.
7) Συζητητικό marketing (conversational marketing)
Οι επιχειρήσεις συχνά ξεχνούν ότι πρέπει να είναι “κοινωνικές” στα κοινωνικά δίκτυα. Πλέον, το να έχουν καλά προϊόντα / υπηρεσίες και όραμα, δεν αρκεί πολλές φορές για να φέρει τις επιθυμητές πωλήσεις. Οι χρήστες πρέπει να νιώθουν ότι ένα brand επικοινωνεί μαζί τους και νοιάζεται για τις ανάγκες τους. Εδώ λοιπόν έρχεται ο ρόλος του conversational marketing.
Οι επιχειρήσεις μπορούν να κερδίσουν τους πελάτες, δείχνοντας ότι νοιάζονται πραγματικά για τα προβλήματά τους. Είναι σημαντικό να απαντάτε στις ερωτήσεις του κοινού σας και να δίνετε μεγάλη βαρύτητα στον τρόπο που επικοινωνείτε μαζί του.
8) Αυθεντικότητα, αυθεντικότητα και αυθεντικότητα
Σίγουρα οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από προϊόντα και υπηρεσίες. Πρέπει δηλαδή να αγκαλιάσουν την ανθρώπινη μεριά τους και αυτά που πρεσβεύουν. Στόχος πολλών brands, είναι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ αυτών και του κοινού τους. Έτσι, όπως καταλαβαίνετε, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποτελούν βασικό μέρος για να πετύχουν κάτι τέτοιο.
Στον κόσμο του διαδικτύου, οι επιχειρήσεις πρέπει να έρθουν πιο κοντά στους χρήστες και να δείξουν την αυθεντικότητά τους. Πώς μπορείτε και εσείς να κάνετε κάτι τέτοιο;
Μη διστάσετε να δείξετε τις αξίες σας και οτιδήποτε σας καθιστά μοναδικούς και σας ξεχωρίζει.
Βάλτε στο επίκεντρο το κοινό σας, δημοσιεύοντας σχετικό περιεχόμενο όπως:
- Μαρτυρίες πελατών (testimonials)
- Περιεχόμενο δημιουργημένο από χρήστες (user generated content)
- Περιεχόμενο που λύνει συγκεκριμένες απορίες του κοινού σας
2024 Social Media Trends – Τελικές σκέψεις
Οι τάσεις στα social media, σίγουρα αλλάζουν συνεχώς και ανυπομονούμε να δούμε τι άλλο θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο διαδίκτυο. Τα παραπάνω social trends ωστόσο, πιστεύουμε ότι θα πρωταγωνιστήσουν μέσα στη χρονιά και σίγουρα θα επηρεάσουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους χρήστες.
Χρειάζεστε βοήθεια με την online παρουσία σας; Μπορούμε να αναλάβουμε τη διαχείριση social media της επιχείρησής σας και να σας βοηθήσουμε να αναπτυχθείτε.
Σκέφτεστε να αξιοποιήσετε κάποιες τάσεις; Έχετε ήδη αρχίσει; Πείτε μας τι πιστεύετε ή τι θα θέλατε να μάθετε συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας μας.
Qbrains | Complete Digital Marketing Agency
Η ομάδα μας αναπτύσσει αποτελεσματικές στρατηγικές για επιχειρήσεις που σκέφτονται μπροστά. Διατηρούμε ένα αποδεδειγμένο ιστορικό για την αύξηση των αποτελεσμάτων των πελατών μας στις μηχανές αναζήτησης και στα Social MediaΖητήστε έναν ΔΩΡΕΑΝ έλεγχο Ιστοσελίδας
Προσφέρουμε επαγγελματικές υπηρεσίες Προώθησης Ιστοσελίδων SEO που βοηθούν τους πελάτες μας να αυξήσουν τα οργανικά τους αποτελέσματα δραστικά, ακόμη και όταν πρόκειται για εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά.
Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδόν κάθε εβδομάδα θα σας έρχονται στο email σας, φρέσκα άρθρα για τεχνικές, τεχνολογίες, marketing πρακτικές κ.α. Δεν θα σας γεμίσουμε ποτέ με SPAM.