Facebook Retargeting: 7 Τακτικές που Πρέπει να Δοκιμάσετε
- 26/09/2018
- Iraklis Aslanidis
- Social Media, Tips & Tricks
To Facebook Retargeting είναι ένας εξαιρετικά ισχυρός τρόπος για να μετατρέψετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, σε πελάτες, οι οποίοι κάνουν sign up, subscribe, κατεβάζουν ένα ebook, κάνουν μια αγορά ή ότι προσπαθείτε να επιτύχετε με την ιστοσελίδα και τις προσπάθειες μάρκετινγκ που κάνετε.
Το Retargeting γενικά είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, επειδή οι επισκέπτες που επιστρέφουν σε σας παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το προϊόν ή την προσφορά σας και έχουν πολύ υψηλότερες πιθανότητες να κάνουν κλικ και να μετατρέψουν μετά την πρώτη επίσκεψη. Αυτές οι πιθανότητες αυξάνουν ακόμη περισσότερο, καθώς ο πελάτης – στόχος βλέπει πιο συχνά τη διαφήμιση.
Το Retargeting στο Facebook προσφέρει όμως πολύ περισσότερα από μια επαναλαμβανόμενη προβολή των ίδιων γενικά διαφημίσεων σε όλους τους προηγούμενους επισκέπτες του ιστότοπού σας. Έχουμε βρει μια σειρά από στρατηγικές που είναι πολύ πιο προηγμένες και αποτελεσματικές από αυτό.
Συνεχίστε το διάβασμα για να μάθετε τις επτά τακτικές αναδρομολόγησης που θα κάνουν τις προσπάθειές σας στο Facebook στο επόμενο επίπεδο.
1- Facebook Retargeting και επαναφορά επισκεπτών συγκεκριμένων σελίδων με προώθηση αντίστοιχης διαφήμισης
Ο ιστότοπός σας και το blog σας αποτελούνται από διαφορετικές ιστοσελίδες με διαφορετικά θέματα και κάθε ένα από αυτούς προσελκύει διαφορετικούς επισκέπτες. Γιατί λοιπόν να τους δείξουμε όλη την ίδια γενική διαφήμιση;
Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι μπορείτε να τμηματοποιήσετε το ακροατήριό σας ανάλογα με τα θέματα των σελίδων που επισκέφθηκαν. Βασικά αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δείξετε στους επισκέπτες σας διαφημίσεις που πιθανότατα θα τους τραβήξουν την προσοχή και θα τους ενδιαφέρουν.
Για παράδειγμα στην Qbrains κατατάσσουμε τους αναγνώστες του blog μας ανάλογα με τα θέματα των άρθρων που διαβάζουν. Έτσι όποιος διαβάζει ένα από τα άρθρα σχετικά με τον τρόπο που θα αυξήσει τις πωλήσεις του χρησιμοποιώντας Google Ads, θα δει μια αντίστοιχη διαφήμιση επαναπροσανατολισμού (Retargeting) για το πως μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του με την Qbrains.
Οι επισκέπτες που διαβάζουν για τα άρθρα μας που είναι σχετικά με Google Ads θα λάβουν μια διαφήμιση σχετικά με αυτά. Και αυτό μπορεί να συνεχιστεί, ανάλογα με τον αριθμό των θεμάτων που έχει το blog σας. Φαίνεται σαν μια ταλαιπωρία, αλλά είναι πραγματικά πολύ απλή υπόθεση και μακροπρόθεσμα, αξίζει σίγουρα την προσπάθεια.
Φυσικά, η ίδια τακτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στις σελίδες προϊόντων και στις σελίδες προορισμού (landing pages) του ιστότοπού σας.
Πως να το πετύχετε
Εάν είστε εξοικειωμένοι με το εργαλείο Facebook Audience, θα είναι εύκολο για εσάς.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο (custom) κοινό από ανθρώπους που επισκέφθηκαν συγκεκριμένες ιστοσελίδες και να χρησιμοποιήσετε τους κανόνες “URL” και “contains” για να πληκτρολογήσετε ένα μοναδικό τμήμα της διεύθυνσης URL της σελίδας ή σελίδων προορισμού (landing page). Στο παρακάτω παράδειγμα, δημιουργήσαμε ένα κοινό ανθρώπων που διαβάζουν τα άρθρα της ιστοσελίδας μας αλλά δεν έχουν κάνει ακόμη subscribe.
Τώρα έχουμε ένα κοινό ανθρώπων που γνωρίζουμε τι τους ενδιαφέρει και ακριβώς ποια διαφήμιση θα τους προωθήσουμε.
2- Επαναστοχεύστε επισκέπτες που ήθελαν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες
Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας που ήθελαν να μάθουν περισσότερα για την προσφορά σας είναι πιο κοντά στο να γίνουν πελάτες σας από τους επισκέπτες που μόλις περιηγήθηκαν στην αρχική σελίδα σας για λίγα δευτερόλεπτα και έφυγαν.
Ως εκ τούτου, οι επισκέπτες που ήθελαν να μάθουν περισσότερα αξίζουν υψηλότερη προσφορά και κατανομή του προϋπολογισμού σας.
Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να ταξινομήσετε το κοινό σας.
Πως να το πετύχετε
Όπως και στο πρώτο μας παράδειγμα, είναι πολύ απλό. Δημιουργήστε ένα προσαρμοσμένο κοινό και ταξινομήστε τους επισκέπτες που επισκέφτηκαν τις σελίδες “Σχετικά” “Επικοινωνία” ή “Case Studies” της ιστοσελίδας σας, όπως κάναμε εμείς στο παρακάτω παράδειγμα.
Αυτοί είναι οι χρήστες που ήθελαν να λάβουν περισσότερες πληροφορίες και γι’ αυτό αξίζουν περισσότερο την προσοχή σας.
3- Επαναστοχεύστε τους επισκέπτες που ζήτησαν τιμές
Μία από τις ισχυρότερες τακτικές στο Facebook Retargeting είναι είναι να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό επισκεπτών που επισκέφτηκαν τη σελίδα τιμολόγησης της ιστοσελίδας σας.
Η λογική πίσω από αυτό είναι ότι οι επισκέπτες που έφτασαν στην σελίδα τιμολόγησης βρίσκονται στην αναζήτηση αγοράς και είναι πιο πιθανό να γίνουν πελάτες σας.
Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αυτοί οι χρήστες δεν θα σας ξεγλιστρίσουν, κατηγοριοποιόντας τους προσφέροντας μεγαλύτερο προϋπολογισμό για να μπορέσετε να επικοινωνήσετε με όλους.
Πως να δημιουργήσετε ένα τέτοιο κοινό.
Όπως στα προηγούμενα παραδείγματα, δημιουργήστε ένα προσαρμοσμένο κοινό βάσει της διεύθυνσης URL της σελίδας τιμολόγησης.
4- Facebook Retargeting και Επαναστόχευση του κοινού που σχεδόν κάναν εγγραφή, αλλά δεν την ολοκλήρωσαν
Με αυτή την τακτική συνεχίζουμε όσα κάναμε στις προηγούμενες, αλλά αυτή τη φορά κατατάσσουμε τους επισκέπτες που ήταν ακόμα πιο κοντά στο να τους μετατρέψουμε σε πελάτες στοχεύοντας τους επισκέπτες που επισκέφτηκαν τη σελίδα εγγραφής αλλά δεν γράφτηκαν τελικά.
Δεν είναι πάντα προφανές γιατί κάποιος που έκανε κλικ σε ένα κουμπί “εγγραφής” στην ιστοσελίδα σας τελικά δεν το έκανε, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει συχνά για διάφορους λόγους. Το μόνο που σας απομένει είναι να τους δώσετε μια τελευταία ώθηση στην προσπάθειά σας να απομακρύνετε τυχόν ανησυχίες ή ανασφάλειες που μπορεί να έχουν ώστε να προβούν τελικά στην εγγραφή. Το Facebook Retargeting μας βοηθάει και σε αυτό, δείτε πώς:
Πως να δημιουργήσετε ένα τέτοιο κοινό
Υποθέτουμε ότι μέχρι τώρα έχετε πιάσει το νόημα. Απλά δημιουργήστε ένα προσαρμοσμένο κοινό με τη διεύθυνση URL της σελίδας εγγραφής σας και απλά αποκλείστε αυτούς που έχουν ήδη εγγραφεί.
5- Facebook Retargeting και Επαναστοχεύστε χρήστες που έψαξαν τι προσφέρετε
Εάν χρησιμοποιείτε Google και Bing ads στην στρατηγική ανάπτυξης που έχετε επιλέξει, έχουμε να σας προτείνουμε ένα ωραίο κόλπο επαναστόχευσης (Facebook Retargeting) που μπορείτε να κάνετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Facebook και να επαναστοχεύσετε τους επισκέπτες που μπήκαν στην ιστοσελίδα σας από μία διαφήμιση αναζήτησης, ακριβώς με τους ίδιους όρους (λέξεις κλειδιά) που αναζητούσαν.
Μπορεί να ακούγετε λίγο δύσκολο αλλά είναι πολύ απλό στην πραγματικότητα. Θα σας το εξηγήσουμε χρησιμοποιώντας μια πραγματική διαφήμιση Facebook Retargeting που χρησιμοποιούμε εδώ στην Qbrains. Χρησιμοποιούμε λέξεις – κλειδιά όπως “social media διαχείριση”, “social media”, “inbound marketing, κ.λ.π.” στις καμπάνιες αναζήτησης. Δυστυχώς όμως δεν έχουμε 100% ποσοστό μετατροπής από αυτές τις λέξεις κλειδιά. Και αυτό είναι το σημείο όπου ξεκινά η αναδρομολόγηση.
Κατατάσσουμε τους επισκέπτες μας ανάλογα με αυτό που αναζητούσαν και “βρίσκουν απάντηση” για την αναζήτησή τους άμεσα στο Facebook.
Για παράδειγμα, εάν αναζητούσαν “social media διαχείριση” θα δούνε διαφημίσεις σχετικά με την διαχείριση των Social Media την επόμενη φορά που θα μπούνε στο Facebook. Εάν αναζητούσαν “πως να πουλήσετε περισσότερο με το eshop μου”, θα δούνε μια διαφήμιση που θα τους λέει πως να πουλήσουν περισσότερο προϊόντα από το eshop τους με την Qbrains. Και αυτό θα συνεχιστεί για όλους τους διαφορετικούς τύπους αναζήτησης και τις αναζητούμενες σελίδες προορισμού (landing pages) που έχουμε.
6- Επαναστόχευση ανά συχνότητα επισκεψιμότητας
Η συχνότητα επίσκεψης είναι μία από τις πιο βασικές τακτικές Retargeting, αν και δεν βλέπουμε να χρησιμοποιείται αρκετά συχνά. Σε αντίθεση με τους άλλους τρόπους που παρουσιάσαμε παραπάνω, βασίστηκαν στο που ήταν οι επισκέπτες στον ιστότοπό σας, ενώ με αυτό τον τρόπο τους κατατάσσουμε με βάση τον χρόνο τις επίσκεψής τους στον ιστότοπό σας (το πότε). Ο στόχος εδώ είναι να επενδύσετε περισσότερο από τον προϋπολογισμό που χρησιμοποιείται για το Retargeting στους “καυτούς” επισκέπτες που σας επισκέφθηκαν πρόσφατα και λιγότερο στους επισκέπτες που “κρύωσαν” γιατί έχουν καιρό να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας.
Παράδειγμα:
Επισκέπτες που μας επισκέφθηκαν πριν από 7 ημέρες θα έχουμε μεγαλύτερο budget ημερήσιο με μεγαλύτερο bid ανά conversion. Επισκέπτες που μας επισκέφθηκαν πριν από 30 ημέρες χαμηλώνουμε το ημερήσιο budget, το bid ανά conversion αλλά τους παρουσιάζουμε και άλλο γραφιστικό από τους πρώτους. Επισκέπτες που μας επισκέφθηκαν πριν από 90 ημέρες παίρνουν το μικρότερο score και έτσι μικραίνουμε αρκετά το ημερήσιο budget, το bid αλλά τους δείχνουμε και ένα εντελώς διαφορετικό γραφιστικό διαφήμισης.
Με αυτή την τακτική, μπορείτε να δημιουργήσετε μια συνεχόμενη καμπάνια με διαφημίσεις που θα βλέπουν οι προηγούμενοι επισκέπτες σας και διατηρείτε τις καμπάνιες επαναστόχευσης πάντα επίκαιρες.
7- Αποκλεισμός άσχετων χρηστών
Όπως αναφέραμε παραπάνω, υπάρχουν πολλά περισσότερα που μπορείτε να πετύχετε με το Facebook Retargeting από το να δείχνετε απλά τις ίδιες γενικές διαφημίσεις σε όλους τους επισκέπτες σας. Αλλά τώρα θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας μια διαφορετική τακτική, που θα σας κάνει να πείτε “πως και δεν το σκέφτηκα νωρίτερα;”.
Αντί να τμηματοποιήσετε μόνο τους επισκέπτες σας, προσπαθήστε να αποκλείσετε το άσχετο κοινό που έχει ελάχιστε πιθανότητες να μετατραπεί σε πελάτη.
Δεν σημαίνει ότι όσοι φτάνουν στη ιστοσελίδα σας ενδιαφέρονται πραγματικά για αυτό που προσφέρετε, επομένως δεν υπάρχει λόγος να ξοδεύετε σε αυτούς χρήσιμα χρήματα από τον προϋπολογισμό σας
Το καλύτερο παράδειγμα είναι να αποκλείσετε π.χ. επισκέπτες που μπήκανε στην σελίδα που ψάχνετε προσωπικό. Προφανώς, αυτοί είναι άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν σας και δεν θα έπρεπε να είναι μέρος του ακροατηρίου σας (εκτός αν τους κάνετε retargeting με διαφημίσεις για εργασία!)
Μπορείτε επίσης να αποκλείσετε επισκέπτες που ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στην ιστοσελίδα σας. Οι επισκέπτες που μόλις πέρασαν μερικά δευτερόλεπτα στην ιστοσελίδα σας και αναπήδησαν (bounce) έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να μετατραπούν σε πελάτες και ίσως θελήσετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο αποκλεισμού τους από τις λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο μπορείτε να το κάνετε στο λογαριασμό σας στο Facebook εύκολα και γρήγορα. Ενώ δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αποκλείσετε χρήστες, όπως εξηγούμε και παραπάνω.
Μόλις το κοινό σας είναι έτοιμο, μπορείτε απλά να τους αποκλείσετε από τα σύνολα των διαφημίσεων σας για το Retargeting και να βεβαιωθείτε ότι προσεγγίζετε μόνο σχετικά άτομα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτό το συγκεκριμένο κοινό και να τους αποκλείσετε από όλα τα κοινά σας απευθείας , αποκλείοντας αυτή την διεύθυνση URL.
Μια τελική συμβουλή
Το αποτελεσματικό Facebook Retargeting μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι στο Facebook Marketing και η τμηματοποίηση των επισκεπτών σας σε διαφορετικά προσαρμοσμένα ακροατήρια είναι ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό. Θα εκπλαγείτε από το πόσο καλύτερα μπορεί να είναι τα αποτελέσματά σας στο marketing με μια εύστοχη στρατηγική retargeting.
Να προσθέσω εδώ ότι οι τρόποι που αναφέρουμε παραπάνω, δεν είναι μόνο για το Facebook αποκλειστικά αλλά και για όλα τα social του ομίλου, όπως Instagram, WhatsApp, Messenger Audience Network κ.α
Χρειάζεστε βοήθεια για τις δικές σας Διαφημίσεις Retargeting στα Social Media;
Συμπληρώστε την φόρμα παρακάτω και θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.
[ninja_form id=23]
Qbrains | Complete Digital Marketing Agency
Η ομάδα μας αναπτύσσει αποτελεσματικές στρατηγικές για επιχειρήσεις που σκέφτονται μπροστά. Διατηρούμε ένα αποδεδειγμένο ιστορικό για την αύξηση των αποτελεσμάτων των πελατών μας στις μηχανές αναζήτησης και στα Social MediaΖητήστε έναν ΔΩΡΕΑΝ έλεγχο Ιστοσελίδας
Προσφέρουμε επαγγελματικές υπηρεσίες Προώθησης Ιστοσελίδων SEO που βοηθούν τους πελάτες μας να αυξήσουν τα οργανικά τους αποτελέσματα δραστικά, ακόμη και όταν πρόκειται για εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά.
Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδόν κάθε εβδομάδα θα σας έρχονται στο email σας, φρέσκα άρθρα για τεχνικές, τεχνολογίες, marketing πρακτικές κ.α. Δεν θα σας γεμίσουμε ποτέ με SPAM.
Pingback: Digital Marketing: 4 Κορυφαίες Στρατηγικές για το 2019 - Qbrains - Complete Digital Marketing Agency